zaterdag 22 november 2008

The Power Of Music


Een ander gevolg van zoveel hitsucces: coverabums. Hier een voorbeeld uit 1969: The power of Music, uitgegeven op het label Polydor (catalogusnr. 69K69U69T). Deze zeldzame verzamel-elpee bevat Zolka-klassiekers als 'Wat is het hier saai' en 'Manuela', maar dan gespeeld door destijds erg populaire Indiase sitarvirtuoos Ravi Shankar. De plaat is zeldzaam doch een illegale cassette circuleert nog steeds in curryrestaurants over de gehele wereld. Shankar in een interview uit 1985 met het jongerenblad Hitscore: "Bij mijn beste muzikale prestatie denk ik zondermeer aan het album The Power of Music, met covers van Duo Zolka. Eigenlijk nog niet eens vanwege mijn eigen spel, want eerlijk gezegd is dat van een bedroevend niveau, maar omdat Polydor mij de kans gaf te werken met het geniale materiaal van Duo Zolka. Die complexe ritmes, dat totaal oorspronkelijke harmonische idioom en die onnavolgbare melodiewendingen...het heeft mijn kijk op muziek - sterker nog op het leven an sich - blijvend veranderd!"

Klik op de titel van deze post om ons nummer 'Tovenaar' door Ravi Shankar te downloaden.

1 Comments:

At 24 november, 2008 18:05, Blogger Paul Piemels said...

Dit bericht werd ons toegezonden door Zaja de Paardenjut uit Kbobzijl a/d Brakda.

 

Een reactie posten

<< Home